Co nas wyróżnia ?

Co mówią o nas zadowoleni klienci:

Kierownice Raceroom

Znaleziono 0 towarów.

Lista 1-100 z 0 towarów
Aktywne filtry

Kierownice

W dzisiejszych czasach, w symulatorach wyścigów jesteśmy w stanie z łatwością dopasować nasze koła do obrotu kierownicy wirtualnych samochodów w stosunku 1: 1 - i nie jest to ściema. Wyższe stopnie obrotu są również świetne w typach wyścigów, takich gdzie stosuje się szalony i wciągający rajd lub wykręcony i nie mniej szalony drifting.  Po drugie, chcesz szybko wymusić sprzężenie zwrotne. Chcesz doświadczać jak najmniej opóźnień między tym, co widzisz, a tym, co czujesz. Więc możliwość posiadania szybszej kierownicy da ci doświadczenie bliższe w stosunku 1: 1. Wreszcie, główne kryteria, według których oceniamy kierownice, to płynność prowadzenia. Prawdziwe samochody mają dość płynne wyczucie kierownicy podczas jazdy. Nie są ząbkowane, nie są szorstkie (no chyba, że ​​uderzysz w ścianę), są po prostu gładkie. Zanim przejdziemy do rzeczywistego przewodnika dla kupujących, chcielibyśmy podać kilka informacji na temat różnych dostępnych rodzajów Force Feedback.

Pamiętacie Atari TX-1? To pierwsza gra wyścigowa z Force Feedback z 1983 roku. Force Feedback istnieje od zaskakująco długiego czasu, sięgając aż do Atari TX-1 Arcade. To dzięki niej możliwa była popularyzacja domowych kierownic - np. kiedy firma Logitech na początku XXI wieku wydała serię Driving Force. Istnieją trzy podstawowe formy sprzężenia zwrotnego siły, które są używane w kierownicach do wyścigów w grach wideo, napędach zębatych, napędach pasowych i napędach bezpośrednich. W przypadku pierwszych dwóch form Force Feedback istnieje system „pośredni”, który przenosi i wzmacnia siłę z silnika na wał kierownicy. Główną zaletą tych systemów jest to, że można użyć małego silnika, ale nadal wytwarzać przyzwoitą ilość siły. Kierownice ze sprzężeniem zwrotnym siły napędzane przekładnią to najstarsza technologia stojąca za Force Feedback klasy konsumenckiej. Wykorzystują (zwykle plastikowe) koła zębate, aby stworzyć układ przeniesienia napędu, aby wzmocnić siłę z silnika na koło. To przyzwoite rozwiązanie dla budżetowych kierownic wyścigowych, ale dwie główne wady to hałas i szorstkość. Koła z napędem zębatym są z pewnością najgłośniejsze i najmniej precyzyjne pod względem kół ze sprzężeniem zwrotnym, dzięki sposobowi działania układu zębatego. Jest to przyzwoita opcja dla kół z poziomu podstawowego, ale łatwo ją zdeklasować przez nowszą dostępną technologię.

Koła z napędem paskowym są stosunkowo nową technologią, a pierwsze modele z napędem paskowym są sprzedawane od około 2009 roku. Fanatec był pierwszą firmą, która wypuściła na rynek konsumenckie koło kierownicze z napędem pasowym, ale później technologia ta została szeroko spopularyzowana, kiedy w 2010 roku Thrustmaster T500RS z napędem pasowym został wybrany jako oficjalna kierownica do Gran Turismo 5. „Wyścig z napędem pasowym” pomiędzy Fanatec i Thrustmaster w celu optymalizacji technologii,  było świetne.  Głównymi zaletami koła z napędem pasowym w porównaniu z odpowiednikami z napędem zębatym są płynność i moc. Widzieliśmy, jak kierownice z napędem pasowym generują siły dwa do trzech razy silniejsze niż kierownice napędzane przekładnią, a jednocześnie są płynniejsze i cichsze. Przedział cenowy kierownic jest całkiem interesujący, ponieważ jest to obszar, w którym ceny mogą się gwałtownie wahać. Jest to obszar, który nazwałbym „miękkim wejściem”, jeśli chodzi o wejście do wyścigów typu Sim Racing, a jednocześnie pełne wyobrażenie o tym, do czego jest zdolny. W tym miejscu zaczniesz widzieć kierownice z 900 stopniami obrotu i systemami Force Feedback. W przedziale cenowym 500-700 złotych znajdziesz kierownice z przekładnią Force Feedback.


Kierownice - która kierownica jest najlepsza?

Naszą osobistą rekomendacją w tej kategorii cenowej będzie Logitech G29 lub G920 . Logitech produkuje kierownicę Gear Based Force Feedback od późnych lat 90-tych, dzięki czemu zasłużenie zyskał reputację firmy, która zajmuje się produkcją niezawodnych i bardzo profesjonalnych kierownic. Kierownica najnowszej generacji to kontynuacja Logitech G27, która nadal jest niesamowitą kierownicą do wyścigów Gran Turismo, Forza lub Sim Racing. Możecie wierzyć lub nie, ale wielu kierowców korzysta z niej do dziś. G29 i G920 mają 11-calową kierownicę pokrytą skórą. W przeciwieństwie do Logitech G27, nowe modele mają wszystkie przyciski na obręczy kierownicy, a także pokrętło na G29, którego o dziwo nie ma w G920. Kierownica Logitech G to pierwsza na liście kierownic, które są standardowo wyposażone w zestaw trzech pedałów, dodając sprzęgło do mieszanki. Zestaw pedałów jest również niezwykle wszechstronny, umożliwiając modyfikacje, a nawet możliwość indywidualnego montażu, jeśli jesteś dość zręczny. Niestety, ten model nie zawiera już dźwigni zmiany biegów, jak to miało miejsce w przypadku G25 i G27. 

Teraz jest to akcesorium sprzedawane osobno za około 200 złotych. Można go kupić także w pakiecie z manetką za 700-800 złotych. I wydaje się to być całkiem niezła okazja, biorąc pod uwagę, że oryginalna cena detaliczna tej kierownicy wynosiła nawet 1500 złotych. Kierownica bez dźwigni kosztuje właśnie te 700-800 złotych. Za tę cenę jest to zdecydowanie najlepsza kierownica dla początkujących. Są to również pierwsze kierownice Logitech z serii G, które zapewniają pełną kompatybilność z konsolami, ale jest tu haczyk. Musisz wybrać konsolę, z którą chcesz by kierownica miała kompatybilność, ponieważ każdy model jest zgodny z określoną konsolą. Teoretycznie, jeśli chciałeś kierownicę, którą można podłączyć do wszystkich systemów takich jak  PC / PS4 / Xbox One, to są na rynku różnego rodzaju “opcje”, tudzież przejściówki, które powinny zapewnić kompatybilność kierownicy na każdym urządzeniu, jednak kupując kierownice od początku bez “dodatków” musisz liczyć się z tem, że będzie ona kompatybilna tylko z jednym systemem - PC’tem lub jakaś konsolą. Wydaje nam się jednak, że początkujący kierowca, który chce być bliższy doznania 1:1 powinien przyjrzeć się bliżej Logitech G29. Jest to w pełni funkcjonalna kierownic, zawierająca obrotowe pokrętło, a także szereg diod LED reprezentujących światła zmiany biegów. Jeśli więc szukasz kierownicy na konsolę PS3, PS4 lub na PC, polecamy model G29 zamiast G920. 

Jeśli szukasz czegoś innego, to możemy zarekomendować Thrustmaster. Kierownica od Thrustmastera konkuruje z Logitech wydanymi modelami TMX i T150. Kierownice firmy Thrustmaster oferują przekładnię i system koła pasowego, który sprawia, że zabawa z nią jest nieco płynniejsza niż w przypadku w pełni przekładni. Podobnie jak Logitech G Wheels, TMX ma 11-calową kierownicę z 900 stopniami obrotu, ale T150 faktycznie przejmuje kierownicę i uderza w nią do 1080 stopni! TMX i T150 są zazwyczaj sprzedawane za nieco mniej niż porównywalne koła Logitech (a mówiąc kolokwialnie - są zwyczajnie tańsze), ale główną ich wadą jest to, że podstawowy model jest wyposażony w ten sam zestaw dwóch pedałów, który jest dołączony do T80.Nie zrozumcie nas źle. To nadal dobre i funkcjonalne pedały, ale po prostu nie mogą się równać z tym, co oferuje Logitech. Dostępna jest również kierownica w wersji „PRO”, która zastępuje zestaw pedałów 3-pedałowymi Thrustmaster T3PA, co jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Modele Pro TMX i T150 kosztują około 800 złotych, co jest świetną ceną, która podcina nieco koła Logitechowi. Tęsknisz za bardziej wszechstronnym zestawem pedałów, zaawansowaną funkcjonalnością i skórzaną kierownicą, ale w niektórych przypadkach może to być postrzegane jako lepsza wartość.

Jeżeli masz do wydania więcej niż 1200 złotych, do nawet 2500 złotych to możesz zrezygnować z kierownic Gear Drive Force Feedback i od razu przejść do kierownic z napędem pasowym. W tym miejscu dostrzegniemy zdecydowanie większą różnorodność. Mamy więc więcej opcji do wyboru. Dużą zaletą tego przedziału cenowego jest również różnorodność wrażeń. T300RS i TX zdecydowanie przewyższają swoje odpowiedniki z napędem zębatym, oferując silniejsze, płynniejsze i szybsze sprzężenie zwrotne siły. Widać namacalną poprawę w układzie napędu pasowego i jest to znacząca poprawa. Jednak solidne “combo” z zestawem trzech pedałów może być mniej więcej dwukrotnie droższe od ofert niższego poziomu Thrustmastera. Czy to jest warte swojej ceny? Jeśli szukasz lepszego odczucia i mocniejszej kierownicy, to tak. Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć, a mianowicie fakt, że możesz kupić tylko jeden rozstaw osi za około 800 złotych. Uważamy jednak, że kupując pełny pakiet wyjdzie to lepiej cenowo. Fanatec również wchodzi na ring  ze swoją kierownicą z serii CSL Elite. CSL Elite to system napędzany paskiem, ale jest również bardzo modułowy. Oferuje różnorodne opcje, abyś mógł ją dopasować do swoich wymagań. 

Poza tym, dostępne są dwie wersje CSL Elite, choć osobiście polecamy przyjrzeć się modelowi CSL Elite na PS4, który kosztuje około 1500-1600 złotych. Powód? Jest to kierownica, która nie w swoim przedziale cenowym nie ma sobie równych pod względem zapewnienia kompatybilności, ponieważ jest w stanie współpracować z konsolą PS4 oraz Xbox One. Prawdopodobnie kierownica działa także z konsolami najnowszej generacji - a więc odpowiednio PS5 i Xbox Series S/X. Fanatec CSL Elite oferuje również różnorodne funkcje, takie jak światła zmiany biegów na podstawie, a także system szybkiej regulacji, który można wykorzystać do regulacji kierownicy i siły sprzężenia zwrotnego w locie. W CSL Elite na górze obręczy znajduje się wyświetlacz LED i miło jest go nie tyle mieć, co zwyczajnie patrzeć. Ta 11-calowa obręcz nie jest może najlepsza pod względem jakości wykonania w porównaniu z innymi kierownicami od Fanatec, ale ma przyjemny wygląd, a  dzięki połączeniu skóry i zamszu owiniętego wokół niej, sprawia wrażenie droższej.